Ciasto mocno kawowe

Oliwki cytrusowe


Oliwki w zalewie pikantnej już opisywałam. Mniej popularne, ale też ciekawe smakowo są oliwki w zalewie cytrusowej. W czasie upałów, jak znalazł ma małą przystawkę lub dodatek do dań z grilla. Do cytrusów świetne pasuje mięta - mam już swoją całkiem okazałą na moim balkonie. W ogóle całkiem przyjemnie rozrosły mi się zioła - pochwalę się nimi niebawem. Mam szałwię, cząber, bazylię grecką drobnoliściastą, bazylię zwykłą, rozmaryn, oregano, lawendę, melisę*, szczypior. Ten ostatni nie był planowany, ale szkoda mi było marnować skiełkowanej cebuli i wylądowała w doniczkach z ziemią. Cieszy oko i podniebienie.
*Melisa ma wiele lat - może nawet 10. Dostałam mały krzaczek wykopany z ogródka na wrocławskim Biskupinie od byłej szefowej. Był to dar od serca, bo melisa przyjęła się cudownie w ogródku mojej mamy, rozkrzewiła, daje radę każdej zimie. Tym razem mama wykopała mi jej trochę do doniczki na balkon. Cudnie pachnie cytrynką. Jest jasnozielona i świeża.

Oliwki w zalewie cytrusowej
słoik oliwek (może być wielki, może być mały - w zależności od ilości oliwek zwiększamy pozostałe składniki)
2-3 szalotki
2-3 łyżki liści świeżej mięty
2 łyżki skórki otartej z cytryny
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżka skórki otartej z pomarańczy
pół łyżeczki cynamonu
łyżeczka mielonego kuminu rzymskiego
pół szklanki oliwy
2 łyżki octu z białego wina

Kroimy drobno szalotkę, siekamy drobno miętę. Do słoja wrzucamy oliwki, dodajemy skórkę otartą z cytryny i z pomarańczy, dodajemy przyprawy, cebulkę i miętę. Całość zalewamy oliwą z octem. Takie oliwki muszą przejść smakiem, więc powinny postać dwa-trzy dni.

Komentarze

  1. super, taka cytrusowa wersja musi byc bombowa! uwielbiam oliwki, szczegolnie kalamata. te bez zadnych dodatkow, po prostu same w sobie sa swietne

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawy pomysł na oliwki. zawsze oliwki wrzucałam do sałatek, ale nigdy nie traktowałam ich w taki sposób. z chęcią spróbowałabym ich w takim wydaniu;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawi mnie taka cytrusowa wersja moich ulubieńców :)

    OdpowiedzUsuń
  4. taka cytrusowa wersja... kuszace:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oh, Śnieżko, Twoje oliwki mnie uwiodły. Ta cytrusowa nuta i zdjęcie, piękne!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz