Ciasto mocno kawowe

Kuskus na Trzech Króli


Trzej Magowie - Kacper, Melchior i Baltazar dziś przynoszą prezenty dzieciom w Hiszpanii. Niegrzeczne maluchy dostaną od nich węgiel - głowy cukru. Egzotyczni mędrcy kojarzą się z niecodziennymi prezentami, niosą przecież mirrę, kadzidło i złoto. W mojej kuchni też pojawił się niecodzienny prezent - owoc granatu. Najpierw chciałam wycisnąć z niego sok, potem zrobić jakiś deser aż w końcu zrobiłam sałatkę. Jest lekko cierpka w smaku i ożeźwiająca.



Kuskus z granatem i pistacjami
150 g kuskusu
3/4 szklanki ziaren granatu
3/4 szklanki orzeszków pistacjowych
2 łyżki zielonej pietruszki
2 łyżki świeżej mięty
1 łyżka soku z cytryny
2 łyżki oliwy
1 łyżeczka musztardy z Dijon
ząbek czosnku
1/4 szklanki soku z granatu
sól, pieprz, cukier

Kuskus zalać gorącą wodą, poczekać aż napęcznieje. Dodać ziarenka granatu, pistacje, zieleninę. Przygotować sos: wycisnąć czosnek, dodać oliwę, sok z cytryny, sok z granatu, musztardę, sól, pieprz i trochę cukru do smaku. Połączyć wszystko. Dodać do sałatki, wymieszać i ochłodzić.


Komentarze

  1. Widziałam ostatnio podobne zastosowanie granatu, nie ukrywam, że bardzo mnie to ciekawi ;)
    Śliczne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się takie połaczenie:) Zjadłoby się z chęcią:)
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. dla tych, którzy lubią granat to niezła gratka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny ten kuskus, tym bardziej ze uwielbiam go tak samo jak pistacje, więc ciekawa jestem jak to smakuje razem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie dania to lubię. Robiłam coś podobnego z quinoa w roli głównej, a granat nadaje się idealnie do takich kombinacji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię kuskus z ziarenkami granatu i często robię taki na sposób orientalny - z dużą ilością kuminu i z cynamonem. Twoją wersję zapisuję sobie i wypróbuję przy najbliższej okazji.
    Pozdrawiam noworocznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pokusiłabym się o skosztowanie kawałka tej sałateczki;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zainspirował mnie do tej sałatki jeden z amerykańskich blogów kulinarnych, ale nie mogę na razie znaleźć linka. W każdym razie w mojej wersji jest więcej granatu i pistacji, nie ma syropu "grenadine", bo go nie miałam...

    OdpowiedzUsuń
  9. jakie piękne są te granatowe ziarenka w połączeniu z kaszą..

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz