Ciasto mocno kawowe

Tortellini z dynią kaloryczne


Kaloryczne to tortellini z tego powodu, że w sosie serowym. Zanim Bea zamknie swój Festiwal Dyni 2010 dorzucę jeszcze dwa ostatnie przepisy z dynią. W tym roku naprawdę z dynią zaszalałam. Na stole była cztery razy zupa z dyni (w tym wersja, której nie zdążyłam sfotografować i zamieścić na blogu przed zjedzeniem, z bakłażanem i cukinią), gulasz z dyni z kurczakiem i fasolką, rotini z dynią, tortellini z dynią, a także ciasto dyniowe. :)) Nigdy tyle dyniowych przysmaków nie robiłam. Poza tym byłam na dyniowym festiwalu w Ogrodzie Botanicznym. Niech żyje DYNIA! Znalazłam też fascynującą stronę - Serwis Hodowców Dyń Olbrzymich pumpkin.pl


Tortellini z dynią
 Składniki:
ok. 500 gramów gotowych pierożków tortellini z serem (przypominają nasze uszka)
natka pietruszki
cebula
700 gramów dyni
sery: 1/2 szklanki ricotty, 30 gramów pecorino (nie musi być oryginalny)
1/2 szklanki rosołu
sól, pieprz

To bardzo proste danie, a właściwie sposób na dodanie smaku gotowym pierożkom tortellini. Zwykle robię je w tym sosie z pomidorami, ale tym razem dodałam dynię, a zamiast bazylii pietruszkę i wyszło smacznie.
Kroję w kostkę dynię i cebulę, siekam natkę. Na oliwie przysmażam na złoto pokrojoną w kosteczkę cebulę, dodaję dynię pokrojoną w kostkę, rosół, przyprawiam solą i pieprzem. Duszę aż dynia zmięknie.
Gotuje tortellini według przepisu na opakowaniu. Gorące odcedzam i mieszam w misce z serem ricotta. Dodaję dynię, posypuję tartym pecorino (ewentualnie może być parmezan) i natką pietruszki. Delikatnie wymieszam, podaję gorące na stół.

Komentarze

  1. bardzo lubię tortellini z wszelkimi sosami. zapowiada się pysznie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. z sosem obowiązkowo :) nie boję się kalorii ;P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz