Ciasto mocno kawowe

Sałatka dla Ezawa


Soczewica wydawała mi się kiedyś daniem (bo nie warzywem) niezwykle egzotycznym i prawie boskim, bo przecież jadły ją biblijne postaci. W pamięć wryła mi się historia Ezawa, który sprzedał pierworództwo bratu Jakubowi właśnie za miskę czerwonej soczewicy. W dzieciństwie zastanawiałam się nad jej niebiańskim smakiem.
Po latach, gdy wraz z modą na wegetarianizm, dotarła do Polski, rozczarowała mnie. Dopiero z czasem stałam się jej smakoszką. Brązowa i czerwona należy do moich ulubionych warzyw bobowatych.
Lubię też cieciorkę. Postanowiłam więc oba warzywa połączyć w jednej sałatce, inspirowanej trochę kuchnią indyjską, a trochę zawartością mojej lodówki.
A tak to było z Ezawem:
"Gdy pewnego razu Jakub gotował jakąś potrawę, nadszedł z pola Ezaw bardzo znużony i rzekł do Jakuba: "Daj mi choć trochę tej czerwonej potrawy, jestem bowiem znużony". Dlatego nazwano go Edom. Jakub odpowiedział: "Odstąp mi najprzód twój przywilej pierworodztwa!" Rzekł Ezaw: "Skoro niemal umieram [z głodu], cóż mi po pierworodztwie?" Na to Jakub: "Zaraz mi przysięgnij!" Ezaw mu przysiągł i tak odstąpił swe pierworodztwo Jakubowi. Wtedy Jakub podał Ezawowi chleb i gotowaną soczewicę. Ezaw najadł się i napił, a potem wstał i oddalił się. Tak to Ezaw zlekceważył przywilej pierworodztwa" (Rdz 25,29-34)

Sałatka dla Ezawa
Składniki:
szklanka suchej soczewicy,
szklanka ciecierzycy
1 duża papryka zielona
1 duży pomidor
1 duża cebula
sól
pieprz
1 łyżeczka curry
oliwa
Ciecierzycę i soczewicę zalewamy wodą. Odstawiamy na noc. Gotujemy w osobnych garnkach do miękkości. Nie możemy ugotować ich razem, bo cieciorka gotuje się dłużej, więc rozgotowałaby się nam soczewica. Odsączamy.Paprykę i cebulę kroimy w paski, podsmażamy do miękkości na oliwie. Razem z oliwą dodajemy do soczewicy i ciecierzycy. Kroimy pomidora w paski. Wszystko mieszamy wraz z przyprawami. Schładzamy w lodówce.

Komentarze

  1. uwielbiam soczewice, wiec napewno wyprobuje bo brzmi i wyglada smakowicie.
    pozdrawiam
    Gatta

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz