Ciasto mocno kawowe

Świątecznie, jajecznie


Uwielbiam jajka. Wielkanoc to dla mnie czas bezkarnego objadania się nimi. Cały rok na to czekam, bo normalnie jajek jem niewiele. Jestem ofiarą cholesterolowej psychozy. Amnestia przychodzi z Wielkanocą :) Na jajeczny czas wyposażyłam się w książkę „Jajka. 130 prostych przepisów” Michela Roux. Autor jest jednym z najbardziej znanych na świecie szefów kuchni. A w środku przepisy na wykwintne i całkiem zwyczajne potrawy z jajek - od gotowanych, przez smażone, po omlety, suflety, bezy i kremy. Wszytsko opatrzone pięknymi fotografiami. Bardzo przydatne wydawnictwo, szczególnie przez zbliżającymi się świętami Wielkiej Nocy. Książkę wydała Bellona. Brakuje mi jednak jejecznych przystawek w postaci jajek faszerowanych na przeróżne sposoby, ale o tym napiszę później.

Na razie z książki wybrałam przepis na naleśniki z pieczarkami i z kurczakiem. Przyznam, że na takie zestawienie nie wpadłabym. Trochę leniwa jestem i nie trzymałam się zaborczo przepisu, więc prezentuję mój własny na motywach Michela Roux.
Książkę wydała Bellona


Naleśniki z pieczarkami i kurczakiem


Ciasto - najprostsze: 2 szklanki wody, 1 1/2 szklanki mąki, 2 jaja. To wszystko miksuję. Do całości trzeba dodać siekaną natkę pietruszki. Wymieszać i smażyć.

Farsz: dwie piersi z kurczaka, pieczarki (5-6 średniej wielkości grzybków), sól, pieprz. Piersi kroimy w kostkę, podsmażamy, dodajemy pokrojone pieczarki.

Sos beszamelowy: na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy łyżkę mąki i szklankę zimnego mleka, doprawiamy do smaku białym pieprzem i gałką muszkatołową.

Produkt gotowy: na naleśnik wykładamy kurczaka z pieczarkami, polewamy sosem i zawijamy w rożek. Gotowe!




Komentarze